دیروز،امروز و فردا هایم

اینجا دفتر یادداشتهای روزانه منه...از خودم و روزهام،غمها و شادی هام اینجا می نویسم.

دیروز،امروز و فردا هایم

اینجا دفتر یادداشتهای روزانه منه...از خودم و روزهام،غمها و شادی هام اینجا می نویسم.

دستهای سبز

مامان من یک گلکار خبره است با دستهای سبز سبز!قبلا که حیاط داشت دریایی از گلهای مختلف و سبزیجات متنوع از سبزی خوردن بگیر تا گوجه و بادمجون و فلفل و ...پرورش میداد و الان یه بالکن غرق از گلدونهای مختلف ساخته.

اما من انگار به این مادر نرفته بودم!هر گلدانی به خانه ما میرسید در اسرع وقت خشک و نابود میشد.

اما مدتی است دستهای منم سبز شده و تونستم یک گلدان مرده رو دوباره زنده کنم و بقیه گلدانها رو هم شاداب،لذتی دارد بینهایت.

این عکس جوانه تازه گیاهی است که مدتها مرده بود:

و این عکس هم قد گیاه را نشان می دهد تا متوجه خشکی کاملش بشوید و ببینیدبرای این گیاه آپارتمانی اتفاقی مثا جوانه زدن درختهای زمستانی در بهارافتاده:

نظرات 12 + ارسال نظر
آرام یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:59 ب.ظ http://aaram-helma.persianblog.ir

آخ مانلی . عکس اول رو دیدم و اومدم کلی در مورد حس خوبم حرف بزنم از دیدن اون برگ تازه ی کوچولو .... دیدم عکس بعدی از اون جوانه ی تازه روییده ست .... همیشه ، " روییدن " یک اتفاق خوبه ......

لادن یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:45 ب.ظ http://lladdann.blogfa.com/

چقدر زیباست. زندگی ات همیشه سبز باد

آرام دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:13 ب.ظ http://adasak.persianblog.ir

احسنت به تو. می تونم تصور کنم چقدر کیف کردی.
منم دو سه تا دونه گلدون تو خونه دارم که خیلی بهشون عادت کردم. چند هفته پیش دیدم یکیشون یکی از شاخه هاش شکسته. تو پذیرایی یه گلدون شیشه ای تزئینی داریم که توش از این ژل های شفاف رنگی ریختیم برای قشنگی. شنیده بودم که توش گیاه رو هم می شه گذاشت و نقش تغذیه ای هم دارن. خلاصه منم در کمال ناامیدی اون ساقۀ شکسته رو گذاشتم توش و بعد از 3-4 روز دیدم قد کشیده و همچین صاف و صوف داره می آد به سمت بیرون. کلی هم ریشه داده. باور کن از ذوق داشتم بال در می آوردم. خیلی خوشحال شدم. حالا هم همش چشمم بهشه ببینم چه خبره.

روزانه های ما دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ

گل خیلی چیز خوبیه.اخیرا این سولماز ما هم مریض شده هی بهش محبت می کنم اما پژمرده است ....

sarah دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ http://sasarvi.persianblog.ir

واای منم عاصیم از اینکه نمیتونم گل و گیاه پرورش بدم و هر بار که گلی تو خونه ام میخشکه انگار یه تیکه از وجود من کنده میشه! فکر کنم برعکسش هم صادق باشه یعنی وقتی که یک گیاهی که فکر میکنی مرده جوونه میزنه آدم روحش شاد میشه.

اون گیاه سبز که تو عکس اول هست و شبیه نعنا میمونه از اونا هم داشتم که به رحمت ایزدی رفت!
چه عبارت قشنگی بود دست سبز داشتن :)

نونوش دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:38 ب.ظ

دستهای منم خیلی خشکه آنقدر که عاشق برگ و بارم اما هیچ وقت یک گیاه تو خونمون دووم نمیاره

شیوا سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام همشهری. مامان منم همین جوریه. خیلی به گلکاری علاقه داره و همیشه گلهای خونشون قشنگه. ولی من به قول شوهرم کافیه به یه گیاه نگاه کنم! در جا خشک میشه!

مونی سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:08 ب.ظ

مانلی جون منم از این گلدوا دارم میشه بگی روش اب دادنش چه جوریه . اخه من دارم و داره پژمرده میشه یه کم

مانلی چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:34 ق.ظ

مونی عزیز کدوم گلدون رو میگی؟اگه منظورت فتونیاست(اونی که برگهای سبز با راه راه سفید داره) باید بگم باید هرروز آبش بدی و توی جای نسبتا گرم باشه.آفتاب مستقیم نمیخواد اما تو مکان نورگیر باید قرارش بدی.
اون یکی که تازه جوونه زده هم تو همین شرایط و با آبیاری همه روزه جوون گرفت.الان اگه عکس جدیدشو ببینید باورتون نمیشه چقدر بزرگ شده.

یلدا چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:26 ب.ظ http://yalda1332.blogfa.com

مانلی جان همیشه سبز باشی...
و چقدر این سبزی ها و سبز کردن ها به آدم آرامش می ده..

روزانه های ما دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:05 ب.ظ

ممنون از لطفت مانلی!

کویر دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ب.ظ http://kavirnegar.blogspot.com

سلام مانلی
اتفاقا همسر بنده هم علاقه وافری به گل و گیاه دارند و بعضی وقتها با صدای جیغ مبارکشان خبردارمان می کنند که فلان گلم جوانه زده یا برگ تازه در آورده یا گل داده و قس علیهذا...
جالب تر اینکه عین اون گلدون پشتیه شما رو ایشون هم دارند. جالب بود برام!
نکته آخر اینکه دیگه در خصوص اطلاعات برقان زحمت نکشید خودم پیداش کردم.
برقرار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد