دیروز،امروز و فردا هایم

اینجا دفتر یادداشتهای روزانه منه...از خودم و روزهام،غمها و شادی هام اینجا می نویسم.

دیروز،امروز و فردا هایم

اینجا دفتر یادداشتهای روزانه منه...از خودم و روزهام،غمها و شادی هام اینجا می نویسم.

درباره انتخابات

هر چقدر که این انتخابات ناقص باشد‌ ، نظارت استصوابی داشته باشد و کاندیدا ها همه از شاخه هایی باشند متعلق به تنه یک درخت ،هر چند که بسیاری از مطالباتمان از اساس با قانون اساسی ای که داریم مسدود شده باشد ، اما این چهار سالی که گذشت کافیست که بخواهیم حرکتی کنیم و وضع را از این که هست بدتر نبینیم...

اما نکته ای که این روزها باعث تعجب من است موجی است که به طرفداری از میر حسین موسوی در جامعه می بینم،موجی که دوباره مثل دوره قبلی متمرکز بر نخواسته های ملت ماست، نه خواسته ها.

همان موجی که دوره قبل کینه خود از رفسنجانی را با آوردن احمدی نژاد بروز داد ، اینبار برای نیامدن او انگشت روی میر حسین موسوی گذاشته است.

به شخصه محمد خاتمی را در این جریان مقصر می دانم که نحوه آمدن و کنار کشیدنش این شبهه را ایجاد کرد که موسوی ادامه دهنده برنامه اوست ، در حالی که متاسفانه کمتر کسی به برنامه های کلی و پر از ابهام و شعار  او،تاکید زیادش روی مسائل اقتصادی برای جلب آرا،خیانت دانستن تلاش برای تغییراتی در قانون اساسی و سیاستش که او را چیزی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان قرار می دهد( که من اصلا نمی فهمم یعنی چه!)، به جمله روی پوسترهایش که حامیانش را "جبهه عمومی اصولگرایان" معرفی می کند، توجه دارد...

باز هم مثل همیشه موج و موج سواری...

.....

 

توجه شما رو به چند نمونه ابهامات در پاسخ نماینده موسوی به سوالات مردم در سایت الف جلب می کنم:

1-       چرا اقای موسوی به هیچ وجه حاضر نیستند در سخنان خود به گونه ای صحبت کنند که بتوان مرزبندی فکری ایشان را درک کرد؟ آیا جذب آرا تا این اندازه مهم است که بجز رئیس جمهور فعلی، فقط اشتراکات با دیگران را مطرح کنند؟

-          نماینده به این سوال پاسخ نداده اند! حتی توجیه نکرده اند!

 

2-       نظر اقای میرحسین در مورد اعدامهای سال 67 چیست؟

پاسخ: در پاسخ به این سوال در کرمان گفتند: «گفته می‌شود در زمانی که آن اعدام‌ها صورت گرفت من نخست‌وزیر کشور بودم و کاری نکردم! باید توجه کنیم که مسئله‌ تفکیک قوا در کشور از ابتدای انقلاب وجود دارد. می‌توانید از من راجع به عملکرد قوه‌ مجریه در دوران جنگ سوال کنید و من با شفافیت، صراحت و صداقت پاسخ خواهم داد. نمی‌شود بدون نگاه به موقعیت‌ها، ظرفیت زمانی و وقایع مختلف این سوال از من پرسیده شود. سوال مربوط به من را بپرسید، حتما پاسخ خواهم داد».
ضمن اینکه تاکید مهندس موسوی در مازندران را یادآور می‌شود که در شرایط فعلی این بحثها ما را به جایی نمی‌رساند. جز آنکه شرایط موجود را تثبیت می‌کند. همتی کنید تا ابتدا از این وضع خارج شویم و سپس در فضایی باز و به دور از تنش به نقد گذشته و بحث درباره آن بپردازیم

-          این جمله آخر این شبهه را ایجاد می کند که ایشان قصد دور زدن سوالات و تنها عبور از انتخابات و رئیس جمهور شدن را دارند.

 

3-       چرا ایشان 20 سال ساکت بوده اند و در بزنگاه های مهمی مثل کوی دانشگاه، دستگیری ها و... لام تا کام حرفی نزدند؟

پاسخ:... «من اگر در این ۲۰سال سکوت کرده بودم به این دلیل بود که احساس خطر نکرده و وارد مسایل سیاسی نمی شدم. اما اکنون و به خاطر وقایعی که در ۴سال اخیر اتفاق افتاده و هزینه های نظام را زیاد کرده است احساس خطر کرده و آمده ام به شکلی که تا آخر ایستاده ام و دیگر سکوت نخواهم کرد.
همچنین در سفر اخیر خود به مازندران اعلام کرد:
«
تصور کردم که اگر بعد از 20 سال در شرایط کنونی سکوت کنم خیانت کرده‌ام»...

-          جای تعجب دارد که ایشان با دیدن فجایع کوی دانشگاه ،قتلهای زنجیره ای ، ترور حجاریان،ستاره دار شدن دانشجویان فعال و ...احساس خطر نکرده اند!! بنظر می رسد آنجا که هزینه مردم بیش از نظام بوده مهم بنظرشان نیامده!

 

4-       ایا هنوز معتقدید ایران باید بیشترین رشد جمعیت را داشته باشد

اشاره بنده به سخنان شما پس از اعلام نتایج سر شماری دوره نخست وزیری شماست!

پاسخ: نگاه مهندس موسوی به مسئله جمعیت نگاهی کارشناسی و علمی است. باید توجه داشت در شرایط ویژه ای مانند جنگ تمامی سیاست ها تحت تأثیر جنگ قرار می گیرد و قطعاً آن سیاست ها در شرایط عادی و صلح و آرامش کارایی نخواهد داشت.

 

مجددا سوال شده: یعنی میفرمائید در زمان جنگ باید مردم را به بچه دارشدن تشویق کرد؟ لابد برای افزایش نیروی سرباز در اینده
این از آن حرفهای مهندس است که هیچ توجیهی برای ان نمی توان یافت

که بی پاسخ مانده است!

.....

با اینکه به شخصه هیچ کدام از کاندیدا ها را بتمامی قبول ندارم  و هیچ کدام هم نماینده اندیشه من نیستند،اما  در این دوره  و میان چهار نفری که ملت حق دارند یکی را برگزینند کروبی را انتخاب مناسب تری می دانم. به جهت صراحت بیشتر در بیان برنامه هاو سیاستهایی که در پیش خواهد گرفت و اطرافیانی که همگی از چهره های سرشناس و ستون اصلاحات بوده اند،نگرش منطقی تر به سیاست خارجی و برنامه ریزی دقیق تر و اعلام حضور برای انتخابات از مدتها قبل و ...

سخنرانی انتخاباتی دیشب ایشان من را در این تصمیم مصمم تر کرد، چرا که مطالبات پایه ای تر و شفاف تری را پوشش می داد و کلی گویی و چند پهلو حرف زدن را کمتر در برنامه ایشان شاهد بودم.

.....

این لینکها را هم ببینید:

نطق تلویزیونی کروبی و  موسوی برای مقایسه! ،

 و مطالبی از وبلاگ پا برهنه در کویر که خواندنی اند: بین خاتمی و میرحسین چه گذشت؟ ،میر حسین کاندیدایی که مرا قانع نمی کند ، چرا به کروبی رای می دهم؟1 ، چرا به کروبی رای می دهم؟ 2

و چرا کروبی؟ ، چرا کروبی از نگاه غلامحسین کرباسچی  ، نظر دکتر عبدالکریم سروش و  احمد زیدآبادی درباره انتخابات این دوره  ، و این نوشته با تحلیلی جالب و خواندنی.

.....

بعدا نوشت: این لینک را بخوانید..درباره کاری که امسال ما و تعدادی از دوستانمان با افتخار انجام دادیم..انتخابات امسال درسهای زیادی داشت..از یاد گرفتن صحبت با همه قشر هم وطن،دیدن آنان که مردم می نامیمشان از نزدیک تا تحمل متلک شنیدن درباره دریافت پول برای فعالیت از حتی برخی دوستان...اما همچنان ادامه میدهیم..گام بگام.

 

نظرات 12 + ارسال نظر
پویا دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام
کاملا با شما موافقم و اصولا معتقدم این دوره نه که برای نیامدن احمدی نژاد بلکه برای نجات اصلاحات و دگراندیشی از تبدیل شدن به فاکتوری دولتی و موروثی(ابتدا خاتمی، سپس موسوی وبعد...)نجات داد و آن را کماکان به عنوان تفکری انتقادی و ناظر نگه داشت ،آقای کروب پتانسیل بیشتری برای این کار دارند

کویر دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:43 ب.ظ http://kavir79.blogfa.com

مانلی عزیز
بهترین توصیف میرحسین همان شعاری است که در بندر عباس علیه حضرتش ایراد شد: اصولگرای اصلاح طلب= پیتزای قورمه سبزی!
ضمنا با شما موافقم که محمد خاتمی مقصر درجه یک حمایت شخصی است که هنوز برادریش را ثابت نکرده است و گویا قرار هم نیست بکند.
برقرار باشی

روزانه های ما دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:29 ب.ظ

من به احتمال قوی بهش رای بدم.

راستگو دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:31 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک موتور جست و جوگر ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

اگر پیشنهادی و یا انتقادی دارید خوشحال خواهیم شد از طریق لینک زیر برایمان ارسال کنید:
http://forum.rastgo.com/topic-t741.html

با تشکر و احترام

برفین پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:05 ق.ظ http://baanuyebarfi.blogsky.com/

تست می کنم

برفین پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:06 ق.ظ http://baanuyebarfi.blogsky.com/

عزیزم نظراتت تاییدیه نداره می خواستم یه کم باهات حرف بزنم .. اما نشد .. در یک فرصت مناسب برات ایمیل میزنم مهربونم ...

خانوم شمعدانی شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:07 ب.ظ http://geraniums.blogfa.com/

من فکر میکنم بهتره به جای دعوای میرحسین یا کروبی و خراب کردن این دو نفر، به این 4 سالی که گذشت فکر کنیم، همدیگر رو به مشارکت تشویق کنیم، و نذاریم این سالها دوباره تکرار بشه. جوری برخورد کنیم که اگه انتخابات به دور دوم کشید و از بین کروبی و میرحسین یکی به اون مرحله رسید، روی این رو داشته باشیم که ازش حمایت کنیم. حضور همزمان میرحسین و کروبی در صحنه نهایتن به نفع اصلاحات هست و احتمال پیروزی رقیب رو به حداقل می رسونه. به جای این که بگیم چرا میر حسین بده بگیم که چرا کروبی خوبه و بالعکس هم همینطور. :)

خوب این نظر شماست که هدفتون رای نیاوردن احمدی نژاده...اما من به انحراف اصلاحات که موسوی دنبالشه دارم می گم نه!

امین شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:52 ب.ظ http://redline.blogfa.com

سلام

ممنون از اینکه به وبلاگ منسر زدید. و تشکر بسار بیشتر به واسطه ارسال نظراتتان.

مطلب شما را خواندم و لذت بردم. وبلاگ شما بصورت کاملا حرفه ای اداره میشود و قطعا با وبلاگ حقیر قابل مقایسه نیسنت. البته مطابق نظر حضرتعالی قالب وبلاگ را عوض کردم. اگر در دیدن مطالب باز هم مشکلی وجود دارد بفرمایید تا اصلاح کنم.

ممنون

سانیا شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ب.ظ http://banuye.blogsky.com/

آره متاسفانه میر حسین هیچ نقطه خاصی رو در خودش برجسته نمی کنه
و من هم صراحتی نمی بینم ...نمی دونم چرا سعی نمی کنه اندکی جسورانه رفتار کنه.....

عزیزم دلیلش اینه که ایشون فکر و رویه اش همینه...متاسفانه با فریب کاری اصلاح طلب معرفی شده و فاجعه ۸۴ داره بشکل دیگه ای اتفاق میافته!

آوات دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:10 ق.ظ http://awathiva.persianblog.ir/

ببین من فکر نکنم اینجوری که شما می گی باشه و میرحسین فلانه و کروبی بهمان. درستشو بخوای هیچکدوم نمی تونن یه رئیس جمهور موفق باشن چون هیچکدوم کامل نیستن. البته دور و بریای آقای کروبی کارشون درستع ولی خودش نه. اما به قول یکی از دوستان که تو نظرخواهی نوشته از نظر منم هر کدوم از دوتاشون که بشه خوبه و برای من هم اصل اینه که یکی دیگه نشه.

ژاله دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:31 ب.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

واقعا متاسفم میبینم جوانان با این ریخت و قیافه های خفن همه سبز پوش شدند. اصلا در این مملکت کسی میدونه سبز بودن یعنی چه؟ سبز بودن یعنی کسانی که برای همه موجودات خدا و طبیعت ارزش قائل هستند که من مطمئن هستم همین جوانها با این ریخت های فرنگی مآب یک گربه ببینند با یک لگد به هوا شوتش میکنند (چه دختر چه پسر).
من اگر رای بدهم به کروبی خواهد بود آنهم بخاطر چندین انسان فرهیخته ای که قراره با او همکاری کنند.

کویر چهارشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ http://kavir79.blogfa.com

مانلی عزیز
در انتخابت شک نکن که انتخاب تو انتخاب فرهیختگان است.
برقرار باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد